ผ้าเบรกเบ็นดิกซ์ แต่ละเกรดถูกออกแบบให้เหมาะสำหรับรถยนต์ทุกประเภท เพื่อตอบสนองในทุกรูปแบบการขับขี่ และการใช้งานที่แตกต่างกัน
ผ้าเบรกสูตรมาตรฐาน สำหรับรถยนต์ทุกรุ่น
ผ้าเบรกสูตรเซรามิคที่ถูกพัฒนาให้มีประสิทธิภาพที่ดียิ่งขึ้น
สำหรับรถยุโรปโดยเฉพาะ
สำหรับรถเอสยูวี 2WD & 4WD
เหมาะสำหรับผู้ที่ขับรถเร็ว หรือรถที่บรรทุกหนัก
ผ้าเบรกสูตรเซรามิกใหม่ล่าสุด พัฒนามาเพื่อใช้สำหรับรถยนต์ที่ใช้ระบบไฟฟ้า และไฮบริท โดยเฉพาะ
ผ้าเบรกสำหรับรถสปอร์ต และรถสมรรถนะสูง
ผ้าเบรกที่ใช้เพื่อการแข่งขัน และรถยนต์สมรรถนะสูง
จานดิกส์เบรก และจานดรัมเบรกคุณภาพสูง
จานดิสก์เบรกปลอดสนิมคุณภาพสูง ให้ประสิทธิภาพที่เหนือกว่า ผลิตด้วยโลหะหล่อคุณภาพสูงตามมาตรฐาน SAE-J431
จานดรัมเบรกปลอดสนิมคุณภาพสูง ให้ประสิทธิภาพที่เหนือกว่า ผลิตด้วยโลหะหล่อคุณภาพสูงตามมาตรฐาน SAE-J431
เสริมความแข็งแกร่ง และความทนทานให้มากยิ่งขึ้น เพื่อประสิทธิภาพสูงสุด
ออกแบบ และผลิตขึ้นตามมาตรฐาน ECE R90 รับรองคุณภาพสำหรับรถยุโรปโดยเฉพาะ เพื่อสมรรถนะที่ดีที่สุด
ออกแบบ และผลิตขึ้นตามมาตรฐาน ECE R90 รับรองคุณภาพสำหรับรถยุโรปโดยเฉพาะ เพื่อสมรรถนะที่ดีที่สุดในการขับขี่
ชุดอัพเกรดระบบเบรก เพื่อประสิทธิภาพในการเบรกสูงสุด
ผ้าเบรกที่ออกแบบมาเป็นพิเศษ เพื่อให้เหมาะกับรถขับเคลื่อน 4 ล้อ ที่ต้องการผ้าเบรกสมรรถนะสูงสุด
ผ้าเบรก, จานเบรก, สายถักเบรก และอื่นๆ สำหรับอัพเกรดรถโฟล์วิลของคุณ
ผ้าเบรกสมรรถนะสูงเบ็นดิกซ์ ผ่านการทดสอบอย่างเข้มงวด เพื่อให้มั่นใจได้ถึงประสิทธิภาพสูงสุดในสภาวะการขับขี่ต่างๆ ค้นหาหน้าเบรกที่เหมาะสมสำหรับรถของคุณวันนี้
ผ้าเบรกสำหรับรถสมรรถนะสูง ปรับสูตรใหม่ฝุ่นน้อยลง ประสิทธิภาพในการเบรกดีเยี่ยม
กลุ่มผลิตภัณฑ์สำหรับการใช้งานเพื่อการพาณิชย์ ถูกทดสอบและพัฒนา จนมั่นใจได้ถึงประสิทธิภาพดีขึ้น ให้ความปลอดภัย และความทนทานสูง
ออกแบบมาให้ทนทานต่อการใช้งานหนัก คุ้มค่าใช้งานได้ยาวนานกว่า
กลุ่มผลิตภัณฑ์สเปรย์ และน้ำยาประเภทต่างๆ เพื่อดูแลรักษารถยนต์ให้มีประสทิธิภาพที่ดีอยู่เสมอ
น้ำยาหล่อเย็นคุณภาพสูงสำหรับยานยนต์ทุกชนิด มี 3 สีให้เลือกใช้
น้ำมันเบรกสังเคราะห์แท้ 100% เบ็นดิกซ์ Dot3, Dot4 และ Dot5.1
จาระบีทนความร้อนสูง ปกป้องการเสียดสี การสึกหรอ และการกัดกร่อน สำหรับระบบเบรกโดยเฉพาะ
สเปรย์ทำความสะอาดระบบเบรก และกำจัดคราบจาระบี
สเปรย์ขจัดคราบน้ำมัน และจาระบี
สเปรย์เคลือบเงาและรักษาความสะอาดยางรถยนต์
สเปรย์น้ำมันอเนกประสงค์ ป้องกันสนิม และไล่ความชื้น
สเปรย์จาระบีลิเธียมขาว หล่อลื่นชิ้นส่วนงานหนัก
สเปรย์ซิลิโคนเคลือบผิวหล่อลื่นกันน้ำ
ค้นหาเรียนรู้เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ นวัตกรรม และเทคโนโลยี ใหม่ล่าสุด
อัปเดทล่าสุด
ค้นหาคำตอบสำหรับคำถามที่พบบ่อยเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์และเทคโนโลยีของเรา
เรียนรู้วิธีใช้ประโยชน์สูงสุด จากเบรกของคุณ
เบ็นดิกซ์เราสามารถช่วยให้คุณสามารถวินิจฉัย และแก้ปัญหาเกี่ยวกับเบรกได้ตัวคุณเอง
เพื่อช่วยคุณแก้ไขปัญหาเบรกที่คุณอาจพบ
เราได้เตรียมคำแนะนำด้านเทคนิคที่เป็นประโยชน์เพื่อให้แน่ใจว่าคุณได้รับประสิทธิภาพการเบรก และความปลอดภัยสูงสุด
ดูคำแนะนำด้านล่าง เพื่อค้นหาสิ่งที่อธิบายปัญหาเบรกของรถคุณได้ดีที่สุด
เมื่อแตะเบรกแล้ว แป้นเบรกยวบไปสุดแล้วเบรกถึงจะทำงาน หรือไม่ทำงานเลย
When I brake, my brake pedal goes almost to the floor. When I brake, the brake feels like I have no reserve left. My brake pedal has a spongy feel to it – the firmness in my brake pedal is gone. These are all symptoms of a spongy or low brake pedal.
Insufficient brake fluid in the master cylinder may cause spongy or low brake pedal. The brake lines may have contaminants like air in them, not having been bled properly at your last service or possibly the brakes may not be adjusted properly.
Always ensure that a qualified and experienced brake fitter services your brakes. Spongy or low brake pedal is generally not an indication of brake wear but more likely a fault in fitting. If you service your own brakes make sure that you fill the master cylinder to the appropriate level and that you bleed the brake lines before use.
Excessive stopping distance, excessive pedal effort, brakes do not react properly.
Your brakes require an excessive amount of force to work, the brakes do not operate properly and the vehicle requires an excessive distance to pull up or stop.
Brakes when subjected to undue heat stress may glaze and become inefficient. Brake pads may simply be worn out. Calipers or wheel cylinders may have become clogged and need cleaning or replacing. The brake booster could be faulty and need repairs or servicing.
Brake wear is inevitable but using your brakes carefully, not overusing them or avoiding excessive braking will preserve your brakes. Regular services and use of quality brake pads, brake fluid, brake cleaner and lubricant will certainly extend and preserve your brakes.
Sticking brakes may be failing to release properly.
Brake drag is when the braking system fails to disengage properly causing the vehicle to feel sluggish and unresponsive.
There are many factors that can cause brake drag, the brakes may be adjusted too tightly, the master cylinder by-pass port may have become blocked by contaminants. The pedal return springs may be worn and need replacing, backing plates may have become distorted from excessive force and overheating. The wheel cylinder may have become sticky and need repairing.
Ensure that the brakes are adjusted properly and are not too tight. Regular serving and cleaning will prevent brakes from deteriorating, cleaning the brakes with a quality cleaner and using a brake lubricant will also extend the life of brakes.
Car pulls to one side when brakes are applied.
Brake pull is evident when the brakes are applied and the car has a tendency to “pull” to one side.
Brake pull is basically uneven brake force caused by brakes not exerting the same amount of force from one side of the car to the other, this can be caused by many factors; Contaminated pads and linings, mismatched brake materials such as pads or brake linings. A faulty caliper pad alignment or uneven adjusting of pads or even a seized caliper may be at fault.
Keeping your brakes clean and serviced can prevent brake pull as well as making sure that you are fitting the appropriate pad or lining. Checking that your brake system is properly and evenly adjusted will ensure smoother acting brakes.
"Touchy" brakes that grab with least pressure.
Brake grab is a condition where the braking system has become touchy or overly sensitive, as soon as you touch the brakes they react in a far stronger way than they should normally.
Contamination of brakes with brake dust, grease or fluids, misalignment of brake calipers, loose brake mounting blots or seized caliper pistons and slides may cause the fault. It is also worth checking that your brake lines and hoses are not collapsed, clogged, kinked or pinched, this build up of pressure can cause the brakes to apply sudden and undue brake force.
Correct fitting of brake parts and periodic maintenance will ensure that your brakes function as expected. Be sure to fit the right pads, correctly, firmly to the calipers as well as linking to their assemblies. Check that brakes are not contaminated, lines and hoses are free of obstruction. Always use a high quality brake cleaner, lubricant, brake fluid. You should also always specify quality brake pads and linings.
Brakes should operate with minimal amount of noise. Excessive squeal, screech, groaning, grinding chatter or rattle means your brakes need attention.
Brake noise is often a sign of brake problems, squealing, screeching brake pads, groaning or rattling brakes are an indication that your brakes need attention.
There are many faults that can cause brakes to become noisy; damage to the brake pads or lining, damage to the brake drum and damage to the springs can all produce brake noise. Too much lateral run out and faulty caliper alignment may also contribute to excessive brake noise.
You should take your vehicle to a brake specialist as soon as you hear any undue noise from your brake system, at the very least your brakes will need adjustment. Some brake noise comes from part damage, wear, contamination and incorrect installation can all be factors with this problem. Noise that seems to come from the braking system may also indicate that the wheel bearings are loose, also something that should be investigated immediately.
Bendix has designed a revolutionary brake pad technology that makes brake pads whisper quiet, STEALTH Advanced Technology is available for a wide range of vehicles both on and off road.
Brake pedal, steering wheel or entire wheel shakes, vibrates or pulsates when brake is applied.
Brake vibration is a noticeable vibration when the brakes are applied, there can also be other vibration that has a similar feel and effect from wear in other running gear components.
Both rotor run out and parallelism can cause vibration under braking, this can be easily fixed by resurfacing the brake rotors. Other components can cause vibration, generally these faults happen in the running gear such as wear and faults in the steering components which can be rectified by replacing worn components. Wheels out of balance and alignment can also be the cause a simple wheel balance will alleviate the problem.
Ensuring that brake pads are fitted properly and that all components are fitted to specifications will keep the rotors from suffering undue and uneven wear. Regular servicing will identify problems and often stop these problems before they become apparent.
Premature wear can be caused by a number of faults in the brake system. To avoid costly repairs have the brakes checked at least once a year.
Abnormal brake wear is when the brake pad or lining wears at an abnormal and accelerated pace. Brake pads and linings will wear at a normal predictable rate if fitted properly but under certain conditions this wear can be extreme.
Abnormal brake wear occurs when the wrong type of pad or lining is fitted or the rotor surface is rough, it may also occur when the caliper pistons or pins seize up.
Choice of pads and linings is crucial to the stopping performance of a vehicle, choosing the right pad is as important for its durability as it is to safety. Regular maintenance of your vehicle’s braking system is essential for its integrity and longevity.
สวัสดีท่าสมาชิก เราสังเกตเห็นว่าคุณมาจาก Australia.
ต้องการเปลี่ยนไปใช้ Australia เว็บไซต์?